Předchozí článek byl věnován základním funkcím Blue-Bota a jeho příslušenstvím. Nyní se zaměříme na použití Blue-Bota ve spojení s mobilními aplikacemi a na použití robota se skupinou dětí.
Aplikace Blue-Bot (v angličtině) nabízí hned několik módů. V prvním můžete Blue-Bota ovládat přes chytrý telefon či tablet jako přes dálkové ovládání, pokud je s aplikací spárován. V tomto módu se obvykle děti seznamují s ovládáním robota.
Dalším módem je průzkumný mód, který nabízí hned 4 možnosti. Buďto můžeme ovládat robota krok za krokem – po zadání každého příkazu se Blue-Bot pohybuje jak v aplikaci, tak v reálu. Dalším způsobem je zadání sekvence příkazů, po jejichž odstartování se robot pohybuje i v reálu. Poslední 2 možnosti odemknou tlačítko opakování příkazů a otáčení o 45 stupňů.
Posledním módem této aplikace je řada výzev. Můžete se snažit dostat z bodu A do bodu B, přidat překážky, deaktivovat některá ovládací tlačítka nebo určovat cílový bod, kam robot doputuje dle příkazů vygenerovaných mobilní aplikací.
Podkladové mapy lze volit z databáze aplikace nebo z obrázků uložených v mobilním zařízení. Milovníci deskových her si přijdou na své při klasické žebříkovce, stačí mít hrací kostku. Názvy Blue-Botů lze upravovat, a tak máte vždy přehled, ke kterému robotovi se připojujete. V nastavení aplikace lze kromě deaktivace směrových tlačítek každému směrovému tlačítku nahrát zvuk, který se spustí po jeho stisknutí. Nahrát zvuk lze i bez mobilní aplikace, a to dlouhým stisknutím fyzického směrového tlačítka po spuštění tónu. V horním panelu aplikace se kromě kontroly připojení robota, nastavení a tlačítka domů nachází tlačítka Uložit a Načíst, která umožňují ukládat a načítat sekvence, čehož můžete využít jako nápovědu správného řešení, zvláště pokud v aplikaci tvoříte pro děti úkoly podle vlastní podkladové mapy.
Blue-Bot se umí pomocí Bluetooth připojit pouze k jedné aplikaci současně, tedy pokud jste se připojili Blue-Botem k jinému zařízení či aplikaci Blue-Bot, je potřeba v původní aplikaci Blue-Bota odpojit nebo aplikaci či Blue-Bota restartovat, aby se původní spojení Bluetooth přerušilo a mohli jste jej připojit k jiné aplikaci či zařízení.
Další aplikací, se kterou lze spárovat Blue-Bota, je Blue`s Blocs (v češtině). Scratch je programovací jazyk, jehož jednoduchost spočívá v grafickém složení popsaných bloků. Kdokoliv umí číst, dokáže Blue-Bota naprogramovat. Aplikace má přesah nejen do samotné informatiky, ale také do matematických rovnic, včetně možnosti zadat proměnné. Opět je možné všechna zadání ukládat a načítat.
Při prvních hrách ve třídě pravděpodobně narazíte na jeden problém: máte více dětí, nežli robotů. Řešení je hned několik a jsou jednoduchá. Například celou aplikaci Blue-Bot můžete využívat i samostatně, vystačíte si s virtuálním Blue-Botem v aplikaci. Tedy někteří využívají robota v reálném světě, ostatní se cvičí ve virtuálním. Dalším řešením je v rámci úkolu rozdat role. Například jeden tvoří podkladovou mapu, druhý Blue-Botovi tvoří bludiště, třetí určuje počáteční bod, čtvrtý překážky, pátý cílový bod, šestý deaktivuje některá tlačítka, sedmý určuje laserem trasu, osmý zadává příkazy… a tak dále. Vybraným aktivitám nejen s Blue-Botem se věnuji v článku Svět v souvislostech a v článku Když včelky tančí. Dalším vzdělávacím pomůckám se věnuji na webinářích.
Toto je jen špička ledovce.
Pro detailní postup a doporučení z praxe se přihlaste na mé vzdělávací akce.
Přejete si podobné články najít přímo ve svém emailu?