8:30-14:00 Inspirace pro MŠ a ZŠ vč. ŠD. Rozhodujete se jakého robota? Nebo se vám na ně jen práší na policích? Nebo potřebujete rozšířit obzory v robotí práci s dětmi? Lovec barev Sphero indi, Teréňák Rugged Robot, Chytrý vláček Smart Train, Tale-Bot a další kamarádi, o kterých se dozvíte vše pro zábavné vzdělávání dětí pomocí robotických vzdělávacích pomůcek. Nechybí ani mikroskopy, tipy na osvědčené i nové hry a příslušenství. Záznam bude zpřístupněn 7 dní od živého vysílání. Osvědčení o absolvování vydávám pouze na základě účasti na živém vysílání webináře (synchronní vzdělávání).
Každá škola, dokonce i každá třída, může být v používání mikroskopů a robotických vzdělávacích pomůcek na jiné úrovni pokročilosti. S tím počítá i obsah tohoto programu, a proto je vhodný i pro MŠ i ZŠ a ŠD.
Součástí programu jsou:
Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvoj pedagogických dovedností ve využívání mikroskopů, programovatelných robotů a souvisejících ICT nástrojů během přípravy a realizace výuky. Po skončení programu účastníci dovedou používat vybrané roboty a ICT nástroje, zařazovat je do výuky. Získají přehled online zdrojů pro další sebevzdělávání v této oblasti. Účastníci budou schopni začleňovat roboty do výuky tak, aby se zvýšil zájem dětí nejen o ICT nástroje, ale zejména o navázané téma a kooperaci během jejich poznávání.
Tomáš Driml je tvůrce a lektor vzdělávacích programů, jehož jedinečnost spočívá v propojování dvou zdánlivě vzdálených světů: digitálních technologií a environmentálního vzdělávání. Digitální nástroje mohou být efektivním pomocníkem pro moderní výuku o přírodě i pro efektivnější řízení školy. Je autorem a správcem portálu Ekovzdělávání, kde školám nabízí videotipy, články, lekce a související pomůcky na téma ekoher, mikroskopů, robotů a digitálních nástrojů včetně umělé inteligence.
Jako člověk z praxe staví všechny své programy na okamžité použitelnosti a reálných potřebách škol. Vystudoval Krajinné inženýrství, je certifikovaným lektorem a lesním pedagogem. Lektorské činnosti se profesionálně věnuje od roku 2013. Působil jako specialista geoinformačních systémů, následně jako národní koordinátor mezinárodního programu Ekoškola, kde měl kromě metodické podpory na radost i řízení interních digitálních procesů.
"Děkuji za váš čas,bylo to velice zajímavé, rozhodně pořídíme mikroskopy... A začnu používat i to málo robotů co máme.. děkuji."
Michaela N., absolventka z 26.5.2025
"Velmi mi vyhovuje tempo Vaší prezentace, stíhám si vše "přebrat", uvědomit a dělat si poznámky."
Andrea N., absolventka z 26.5.2025
"Vše perfektně vysvětleno. Porovnání mikroskopů a doporučení jejich výběru mi hodně pomohlo pro budoucí nákup mikroskopu."
Veronika L., absolventka z 26.5.2025
"Skvělá ukázka pro mne neznámých aplikací."
Lucie M., absolventka z 5.5.2025
"Tajné vzkazy, odkazy na spoustu webů. 👍"
Martina Š., absolventka z 5.5.2025
"Propojení botů s mobilní aplikací je fajn, více mě zaujaly mikroskopy. Ty obecně i děti u nás ve škole víc baví, když můžou zkoumat zblízka."
Žaneta D., absolventka z 5.5.2025