$ ze Šablon
8 vyuč.h.
webinář

Ekohry pro MŠ, 1st ZŠ a ŠD 14.1.2026

8:00-15:30 Nejoblíbenější ekohry, prvky polytechniky a doporučení z praxe. Nechybí ani téma originálních bylinkových aktivit pro děti. Jak tvořivé tak pohybové aktivity. Záznam bude zpřístupněn 7 dní od živého vysílání. Osvědčení o absolvování vydávám pouze na základě účasti na živém vysílání webináře (synchronní vzdělávání).

1 692 Kč
  • Vhodné pro MŠ, ŠD i 1. až 5. ročník ZŠ. Možnost 🤑 ze Šablon. Zohledňuje nové RVP.

    Webinář bude interaktivní: videoukázky 🎬, kvízy, ankety 🗳️ a diskuze 💬

    Čekají vás originální:
    🏃‍♀️ ekohry na ven i dovnitř,
    💥 aktivity z řemeslné i digitální polytechniky, včetně tajných vzkazů a pokusů
    💚 bylinky ve výuce hrou,
    👨‍🎓 osvědčení a 🎁

    Anotace

    Obsah

    • Organizační úvod: harmonogram, vzájemné představení, definování očekávání.
    • Cesty probouzení úcty k přírodě skrze rituály a dramatizaci.
    • Co všechno je polytechnika? Proč bychom ji měli začlenit v našem vzdělávání, resp. co u dětí podporuje?
    • Stavebnice.
    • Pokusy fyzikální i chemické, tajné vzkazy.
    • Ptačí svět a vejcohrátky.
    • Zahradní prvky, které tvoří děti.
    • Tvoření z bylin, ze dřeva, upcyklace, kompostování a vermikompostování.
    • Badatelské pomůcky, mikroskopy, robotické vzdělávací pomůcky a mobilní aplikace.
    • Tipy na zdroje materiálu a konkrétní nářadí.
    • Tipy na zdroje dalších informací. Programy a projekty s touto tematikou v ČR.
    • Závěr: rekapitulace, reflexe.

    Součástí programu jsou:

    • metodické řady, tedy sled na sebe navazujících aktivit, jejichž cílem je nejen rozvoj řemeslných dovedností, ale také znalostí z fyziky, chemie, IT a přírodovědných disciplín.
    • (video)ukázky                 
    • metodické materiály, které účastníci obdrží v průběhu programu

    Vzdělávací cíl

    Polytechnická výchova podporuje celostní vývoj osobnosti, logické myšlení, možnost kreativity a seberealizace, pocit tvůrčí moci, vytváření pracovních dovedností a návyků, které děti využijí v běžném a později i pracovním životě. Jsou rozvíjeny i kompetence v oblasti sociální a personální, neboť děti v rámci experimentování konzultují a argumentují různé pracovní postupy a výsledky. Vzhledem k významu badatelsky orientované výuky (IBSE) v polytechnickém vzdělávání si účastníci osvojí zásady správného experimentování a soubor kvalitních experimentů.

    Účastníci získají přehled o složkách a metodách polytechnického vzdělávání. Seznámí se s aktivitami, které podporují zručnost dětí a zvyšují povědomí o přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti.

    Účastníci obdrží odkazy na zdroje pomůcek, materiálu a inspirací, které respektují potřeby dětí a zvyšují jejich vnitřní motivaci k polytechnickému vzdělávání. Dále obdrží metodický materiál provádění vybraných aktivit k rozšíření polytechnického vzdělávání ve své práci s dětmi. Naplní tak účel zavedení polytechnického vzdělávání do systému vzdělávání ČR.

    Cílové skupiny

    • učitelé MŠ
    • učitelé 1. stupně ZŠ
    • vedoucí zájmových kroužků
    • pedagogové volného času
    • ředitelé škol a školských zařízení
    • asistenti pedagoga
    • vychovatelé

    Lektor Ing. Tomáš Driml

    Tomáš Driml je tvůrce a lektor vzdělávacích programů, jehož jedinečnost spočívá v propojování dvou zdánlivě vzdálených světů: digitálních technologií a environmentálního vzdělávání. Digitální nástroje mohou být efektivním pomocníkem pro moderní výuku o přírodě i pro efektivnější řízení školy. Je autorem a správcem portálu Ekovzdělávání, kde školám nabízí videotipy, články, lekce a související pomůcky na téma ekoher, mikroskopů, robotů a digitálních nástrojů včetně umělé inteligence.

    Jako člověk z praxe staví všechny své programy na okamžité použitelnosti a reálných potřebách škol. Vystudoval Krajinné inženýrství, je certifikovaným lektorem a lesním pedagogem. Lektorské činnosti se profesionálně věnuje od roku 2013. Působil jako specialista geoinformačních systémů, následně jako národní koordinátor mezinárodního programu Ekoškola, kde měl kromě metodické podpory na radost i řízení interních digitálních procesů.

    "skvělé - bylinkové básničky, bylinkový čaj, mikroskopy"
    Kateřina H., absolventka z 18.9.2025

    "jsem spokojená, uřitě využiji maskota venku, pokusy s papírem"
    Daniela S., absolventka z 15.9.2025

    "Opět velmi přínosný webinář, mohu jen doporučit. SUPER!!!"
    Jiřina C., absolventka z 28.8.2025

    "Velmi hodně skvělých nápadů,inspirací,jen doporučuji!"
    Gabriela K., absolventka z 28.8.2025

    "Oceňuji, že celý webinář vychází z Vašich praktických zkušeností. Je vidět, že víte, o čem hovoříte. Opravdu inspirativní online setkání. Děkuji."
    Pavla P., absolventka z 27.8.2025

    "skvělé,super praktické nápady, určitě využiji v praxi."
    Kamila Č., absolventka z 27.8.2025

    "je fajn to mít vše ucelené, jednoduché věci k zabavení dětí"
    Lenka P., absolventka z 23.6.2025

    "neskutečné množství nápadů, námětů; pro mě nejvíce pokusy"
    Alena K., absolventka z 23.6.2025

    "Super, děkuji, ano nové nápady, praktičnost a různorodost mě naprosto nadchla. Od "sáhnutí si na přírodu" přes moderní technologie. Děkuji!"
    Jana N., absolventka z 2.6.2025

    "Skvělá ochota lektora vše vysvětlit"
    Šárka Š., absolventka z 2.6.2025

    ...

Podobné zboží

$ ze Šablon
8 vyuč.h.
webinář
8:30-16:00 Inspirace pro MŠ a 1. st. ZŠ vč. ŠD. Vybíráte robota? Nebo máte, ale potřebujete tipy, co fungují v praxi? Venkovní…