RVP ROZCESTNÍK
Rozcestník dle klíčových digitálních kompetencí RVP PV i RVP ZV pro nalezení vhodných digitálních vzdělávacích pomůcek.
Vyberte digitální kompetenci
RVP PV
KDI-000-000-PV1-001
Využívá digitální technologie k badatelským činnostem a poznávání světa kolem sebe.

"Dítě využívá digitální technologie jako doplněk k získávání informací a k vlastnímu učení. Digitální lupu nebo mikroskop používá k prozkoumávání detailů různých objektů."
KDI-000-000-PV1-003
Uplatňuje informatické myšlení, pracuje s algoritmy.

"Využívá instrukce vedoucí k cíli. Určuje a dodržuje pořadí jednotlivých kroků. Orientuje se ve čtvercové síti."
Školkám dále doporučuji
RVP ZV 1. stupeň
KDI-TDO-000-ZV5-001
Vytváří jednoduchý digitální obsah v rámci plnění stanovených výukových cílů.

"Žáci se učí vytvářet jednoduchý digitální obsah prostřednictvím hravých a praktických úkolů, které odpovídají jejich schopnostem. Vytvářejí např. obrázky, jednoduché texty, krátké prezentace nebo zvukové nahrávky, které souvisejí s obsahem jednotlivých předmětů."
KDI-VIN-000-ZV5-001
Využívá digitální technologie doporučeným způsobem k zefektivnění vlastní práce.

"Využití digitálních nástrojů k inovaci procesů a produktů."
RVP ZV 2. stupeň
KDI-TDO-000-ZV9-001
Generuje digitální obsah v různých formátech s cílem umocnit výstupy vlastní tvořivé činnosti.

"Tyto činnosti by měly být součástí běžné výuky a zaměřovat se na projekty, které mají smysl pro žáky – například příprava školních prezentací, tvorba obsahu pro školní web nebo zapojení do soutěží. Žáci tímto způsobem rozvíjejí svou tvořivost, technické dovednosti a schopnost efektivní komunikace v digitálním prostředí."
KDI-VIN-000-ZV9-001
Využívá digitální technologie, aby sobě či ostatním usnadnil či zjednodušil pracovní postupy a zkvalitnil výsledky práce.

"Žáci zkoumají nové nástroje a technologie, které jim umožňují inovovat své postupy – například využití tabulkových procesorů pro analýzu dat nebo grafických editorů pro vizualizaci výsledků. Součástí výuky je i podpora žáků v hledání příležitostí k rozvoji digitálních kompetencí, například objevováním nových aplikací a vzájemným učením. Tak si nejen osvojují digitální dovednosti, ale také se učí adaptabilitě a schopnosti zlepšovat svou práci pomocí dostupných technologií."
		
















































